17. mai er vi så glad i

17. mai på Gran Canaria feires omtrent som på Raufoss, i Stavanger, Hamar og Kjøllefjord. Det er tog, is, brus, pølser, leker og sanger som handler om at vi er heldige som kan feire et fritt land enda en gang.

Patioen på skolen vår var fylt til randen av elever, lærere, foreldre, besteforeldre og andre nordmenn som er på besøk i nærheten i disse tider.
Absolutt alle barna i grunnskolen var med og underholdt de mange frammøtte etter at toget var gått, kaker og pølser var fortært og lek og moro unnagjort. Det var majestetisk og fint med polonaise med mange vendinger. Morsom, rørende og vakker sang fra scenen og gode taler av Tobias, fra grunnskolen og Ask fra videregående helt fra morgenen av. Ask minnet oss på hvor viktig det er å ta var på hverandre for å beholde et levende demokrati.

Foreldrenes arbeidsutvalg (FAU) hadde igjen gjort en stor og vellykket forberedelse til feiring av nasjonaldagen for store og små i Arguienguín.

Storbandet fra Mogan underholdt gjestene innimellom, og sørget for taktfast marsjering i toget.

Her ser du noen bildeglimt fra 17. mai 2015 på den norske skolen i Arguineguín.