Aviso Noruego - elevenes egen skoleavis

I år har vi to nye valgfag på skolen: koding og Medier og Informasjon. I sistnevnte valgfag går arbeidet ut på å lage digital skoleavis.

Det er 13 elever fra 8., 9. og 10. klasse som har valgt skoleavis. Det første vi gjorde var å finne navn til avisen. Etter konkurranse blant elevene, landet vi på Aviso Noruego. Oversetter vi dette direkte til norsk blir det Norsk Beskjed. Et fint navn, syntes vi.

Nå som elevene har høstferie kan du jo ta en kikk på hva de har produsert så langt i år. Husk, det er bare to timer i uka de har til rådighet. Og det er ingen som har jobbet som journalister tidligere. Kom gjerne med kommentarer, og prøv deg på quizen vår! Den skiftes ut hver uke. Men altså ikke denne uka.

De 13 journalistspirene er idérike og arbeidssomme, og vi tror at du som leser vil få mye glede av stoffet utover vinteren.

Her finner du Aviso Noruego.