Elleville utedager

Vi har vært med 1. og 2. klasse på uteskole-dager før, og nå har de jammen vært på tur igjen. Her får du bilder og tekst av Hege, Ann Monika, Elisabeth og Camilla, som har hatt med barna på tur.

I dag har 1. og 2. trinn hatt en litt annerledes uteskole. Vi møtte opp på David Silva-senterer i det skoleklokka slo, og utforsket den nydelige sansehagen bak senteret. Der øvde vi på balanse og annet gøy. Vi fikk en liten omvisning på biblioteket og satte oss ned med spanske barnebøker i alle farger og fasonger. En veldig hyggelig lesestund. Deretter gikk vi bort på lekeparken hvor vi fikk brukt kroppen ved å klatre i det flotte klatrestativet de har der. Vi lekte stiv heks, hauk og due og husket på huskestativet. Ann Monika gikk rundt og testet alle de små kloke hodene med massevis av matematikkoppgaver og vi koste oss med matpakkene våre før tiden brått var inne til å gå mot skolen. Vi brukte lang tid tilbake og ble veldig, veldig slitne i bena. Men heldigvis, så fort vi kom innenfor skoleporten, så fikk vi mer spring i bena igjen og da ble det full fart og lek i friminuttet.

Takk for turen vi fikk være med på også!