Endelig trygg skolevei

Etter flere henvendelser fra rektor Benedikte Grongstad til Mogan kommune, er det endelig blitt trygt for barn og voksne å passere rundkjøringen ved Anfi del Mar.

Tidligere er man blitt loset trygt over halvparten av rundkjøringen, men den siste biten, der veien opp fra Anfi del Mar når rundkjøringen, har vært farefull. Her har man måttet passere uten den sikkerhet et gangfelt gir. Nå er imidlertid også denne veien merket med gangfelt, og alle kan få en trygg skoleveg, enten man bor i Los Caideros eller Arguineguin.

Ting tar tid, og det kan hende at det siste brevet som ble sendt til kommunen ved påsketider, med bilde av rundkjøringen og ønsket gangfelt, var det som gjorde utslaget. Vi takker i hvert fall Mogan kommune for velvillig innsats.

Nå håper vi at både lærere og elever bruker gangfeltet og kommer seg trygt til og fra skolen når høstferien er over.