Fabelaktig russerevy med elleville gjøglere

Når avgangsklassen stort sett teller ni personer, er det ikke først og fremst en russerevy man forventer seg. Men russen 2016 på Gran Canaria tenkte at det var akkurat det de skulle gjøre.

Russerevyen er blitt til både på fritiden og gjennom norsktimer på skolen i en periode. Etter iherdig innsats fra samtlige og med bøtter og lass av pågangsmot, var de framføringsklare dagen før nasjonaldagen. Det ble med dette satt et verdig punktum for russefeiringen i år.

Sketsjer og sanger var konsentrert om både lokale forhold på skolen og de store strømmingene i verdenssamfunnet. Sistnevnte representert med selveste presidentkandidat Donald Trump.

Gjengen bød på seg selv og latterdøra sto på vidt gap flere ganger under den drøye halvtimen moroa varte. Gode poenger og godt skuespill kan man kort oppsummert si om årets russerevy. Her var ingen ondsinnet eller flau humor å spore. De fikk god hjelp av pianisten Jørgen Pettersen og Janco og Kristian ved lydbordet. To av elevene var ikke på scenen - det er mye som foregår bak i kulissene også på en slik dag. Godt jobba der også!

Gratulerer med kjempeflott gjennomført revy! Overskuddet har russen bestemt at skal gå til Yuliana, som er elev på skolen, og som trenger en spesiell dress for å trene opp muskelmasse for å kunne fungere bedre. Det burde bli et bra bidrag etter denne kvelden!