Leirskole på El Garañon

Elever fra barnetrinnet og undomsskolen har vært på leirskole denne uken. Leirskolen heter El Garañon, og ligger midt på øya med utsikt til Roque Nublo og Rogue Bentayga.

Elevene bor i trehytter uten strøm. Sosiale aktiviteter er i sentrum, så vi hadde mobilfri sone. Morsomt å se hvor mye aktivitet det blir når man legger fra seg alle digitale dingser. Litt av poenget med turen er å bli bedre kjent med hverandre og skape samhold. Det lyktes vi med.

Leirskolen har mange aktiviteter. Det var turer i fjellet, rappelering, nattevandring, stjernekikking, terrengsykling, bueskyting og så videre. Elever som snakket spansk fikk prøve seg som tolker for resten av gruppa. Utrolig å se hvordan man vokser når man får litt ansvar. Vi fikk også litt innblikk i historien til øya. Her oppe lagde de kull av furutrærne og solgte barnåler til madrasser. Når fiskere og bønder så røyken stige opp fra Roque Nublo, kom de gående med sine byttevarer, og kunne fylle opp lageret med kull.