Nydelig utedag i vakker, kanarisk natur

På programmet i biologi for VG2 og 3 denne perioden står det artsmangfold og klassifisering av arter. I slike sammenhenger må det være helt naturlig å benytte seg av det varierte plante- og dyrelivet vi har på Gran Canaria.

Biologiklassen på videregående gikk derfor fra Los Marteles Caldera til Rincón de Tenteniguada via El Salviar en rute som blir kalt Blue Tajinaste Routes. Turen gikk i et frodig landskap med et sjelden stort mangfold i ulike planter fra små urter til store pinjetrær. Elevene fikk virkelig se et blomsterhav av de sjeldne. Fargene var mange og varierte, litt vanskeligere var det å få øye på fuglene som skulle holde til i området, så her måtte elevene nøye seg med å lytte. Og gjennom deg fredelige landskapet for denne turen, var det ikke vanskelig å høre seg frem til at også fuglelivet var rikt. Noen arter av insekt og spor etter pattedyr fikk de også med seg på turen.

Ekskursjonen ble avsluttet med grilling til lunsj i El Troncòn rasteplass. Her ble det både god mat og tid til praktisering av spansken siden en hel spansk skole hadde valgt samme dag og sted for sin utflukt.