Sjeldent besøk i skolegården

På Gran Canaria kan man komme over litt mer eksotiske insekter enn i Norge, Teodor og Brage, i henholdsvis 5. og 6. klasse har sendt oss følgende tekst fra en hendelse forleden:

08.01.2016 fant Brage (6. klasse) og Teodor (5. klasse) en kneler på baksiden av skolen.

Info om knelere:

Knelere er en gruppe med insekter. Knelerne er nært beslektet med kakerlakker og termitter. I verden er det omtrent 2 300 arter, fordelt på 15 familier, de fleste fra tropiske strøk i alle verdensdeler. De har dekkvinger, som også brukes som kamuflasje, den bruker de mest når de blir redde. Det finnes ingen arter i Norge. Men det finnes en på Den Norske skole GC. (Wikipedia)

Den klatret rundt et gitter helt til den falt ned på bakken. Da tok vi den i en papp boks og tok den ut i busken der den klatret litt på noen pinner.

DA VAR DEN FRIIII!