Skolen stenges sjelden ved uvær

I forrige uke regnet det ganske kraftig enkelte steder sør på Gran Canaria. Vi fikk henvendelser både fra foreldre og elever om skolen var stengt.

Det er svært sjelden skolen stenges som følge av været. Da uværet raste over øya i forrige uke, var det gult varsel fra meteorologene. Det ble altså ikke ansett som farlig å ferdes til og fra skolen, ei heller å oppholde seg på skolen.

Det er alltid myndighetene på øya som bestemmer om skolen skal stenges. Dette varsles til elever og/eller foresatte med tekstmelding via Fronter i så fall. Får du ingen slik melding, er skolen i vanlig drift.

Vi anbefaler at du holder deg oppdatert om været gjennom de statlilge meteorologiske instituttene som Aemet eller El Tiempo. Så ser du litt hva slags vær vi har i vente til enhver tid.

Skolen ble stengt en dag i 2014. Hittil i år har det ikke vært på tale. Så dette skjer veldig sjeldent.