Skoletur for biologielevene

Fredag 29.august var elevene i Biologi 2 på fagtur til Jardin Botanico, den botaniske hagen på Gran Canaria.

Denne flotte hagen ligger i Tarifa, noen kilometer utenfor Las Palmas.

Parken er åpen alle dager mellom 09.00- 18.00 og har gratis inngang.

Hagen ble anlagt i 1952 av den svenske botanikeren Eric Sventenius. Han bygde da videre på arbeidet til den spanske botanikeren Don Jose de Viera y Clavijo fra slutten av 1700- tallet.

Hagen har en stor artsrikdom og mange kuriositeter. Her fikk elevene se mange lokale (endemiske) arter som kun finnes på Kanariøyene, samt noen utrydningstruede arter.

Hagen er bygd opp med flotte steinlagte stier, broer og sitteplasser over et stort område. Elever og lærer fikk en fantastisk flott dag i nydelige omgivelser.

Stiene førte oss opp en fjellside hvor det var anlagt en koselig restaurant helt på toppen. Herifra var utsikten over hagen fantastisk.

Elevene fikk tatt masse flotte bilder av ulike arter som de skal arbeide videre med når de kommer tilbake til klasserommet.

Etter endt tur, var alle enige om at dette hadde vært en veldig flott opplevelse. Størrelsen på hagen samt artsrikdommen overrasket veldig positivt. Turen anbefales på det sterkeste til store og små, med eller uten biologi som programfag.