Spesialpedagogene inntar Lillestrøm

Den norske skolen på Gran Canaria er anerkjent som en dysleksivennlig skole. Det går ikke av seg selv, og nå har spes.ped-gjengen fra skolen vår dratt til Norge og Lillestrøm for å hente inspirasjon og ny kunnskap som de kan bringe med seg hjem.

I følge Nuria Fons, som er en av spesialpedagogene våre, blir det spennende dager på Lillestrøm, i regi av Dysleksi i Norge.

– Vi skal jobbe mye med hvordan vi kan inspirere våre elever som har dysleksi i skriftlig arbeid i alle fag. Dessuten får vi høre nyeste nytt om hva som foregår rundt forskning på dysleksi og dyskalkuli. For oss som er en dysleksivennlig skole vil det også bli påfyll av hvilke teknologiske hjelpemidler elevene kan få benytte i løpet av skoletiden. Endelig blir det litt erfaringsutveksling mellom de dysleksivennlige skolene. Vi kan lære mye av hverandre, informerer Nuria oss, innimellom slagene på Lillestrøm.