Studenter i pedagogikk overtar skolen for en uke

I dag skjedde det et spennende vaktskifte på skolen vår. Mens vi som til vanlig er å se på Colegio Noruego skal kurses sammen med lærere fra de andre norske utenlandsskolene i Europa, overtar studenter fra høyskolen i Østfold ansvaret for skolen. Det vil si fra 5. trinn og oppover.

Vi føler oss absolutt trygge på at elevene er i de aller beste hender denne uka. Det er høyt kvalifiserte folk, der mange av dem har jobbet som lærere i årevis, eller har en annen samfunnsnyttig utdanning og jobb. I år studerer de praktisk pedagogikk for å få lov til å jobbe fast i skolen. At de kan overta en hel skole en uke er en uvurderlig praksis de ikke ville la gå fra seg da temaet kom på tale tidlig i vår.

Studentene har jobbet lenge med et faglig opplegg som er nøye tilpasset kompetansekravene i de ulike fagene på alle trinn. De vil ikke tilby noen vanlig undervisning, men mer prosjektrettet arbeid der flere fag flettes inn i hverandre. Vi tenker at elevene våre er heldige som får oppleve denne uka. Og vi håper og tror at studentene også får fullt utbytte av praksisen sin. Dette blir ikke noe slaraffenliv i Syden! Studentene ankom Gran Canaria sent lørdag, har hatt full dag med skolens lærere søndag, og gyver løs på elevene mandag.

Vi ønsker alle lykke til! Vi kommer garantert tilbake med mer om hva som har skjedd.