Super 17. mai!

Tradisjonen tro samlet store deler av den norske befolkningen på Gran Canaria seg på skolen på formiddagen. Her synges og lekes det. Foreldre i flere klasser har gått sammen om arrangementet, og har både pølser, brus og kaker å servere sulne kropper.

Storbandet i Mogan stilte opp i år også, og betyr mye for nordmenn som er vant til å gå i tog på nasjonaldagen. Badegjester på Anfi del Mar var nysgjerrige tilskuere til det lange toget av festkledde nordmenn med flagg. Virkelig et eksotisk skue!

Etter toget får barna lekt fra seg, og så blir det antakelig enda mer kaker og pølser.

I år har vi sendt inn en video fra litt av programmet. Det blir sendt på NRK i forbindelse med sendingen fra barnetoget i Oslo, rundt omkring i Norge og utlandet. Sendingen blir liggende på nrk.no hvis du ikke får sett programmet direkte.

Vi gratulerer alle med dagen!