Heldagstur til populær fiesta i Teror

7. september hvert år foregår den store pilegrimsreisen til Teror, nord på Gran Canaria. Begivenheten tiltrekker seg tusenvis av folk til den lille fjellandsbyen, mest kjent for sitt kildevann for oss vanlige.

I år, som i fjor, dro en fullastet buss med elever og lærere fra videregående på skolen vår for å oppleve stemningen på fiestaen. Den har både et religiøst og et folkelig innslag. Pilegrimene er nok mest opptatt av syndenes forlatelse hos den berømte furu-jomfruen, mens folk fra hele Gran Canaria og de øvrige kanariøyene stiller i sine fargerike folkedrakter med gaver som deles ut til de fattige, i regi av kirken.

Elevene var vilt begeistret over festilighetene, og det ble kjøpt inn både kortvarige og varige minner fra dagen.

Her følger et lite bildedryss fra dagen.