5. og 6. klasse på ekskursjon til Palmitos

5. og 6. klasse var så flinke å vinne sølv i Nysgjerrigperkonkurransen.

Premien var 10000kroner til klassen. Heldige som vi er bor vi nærme en fantastisk dyrepark og der reiste vi denne uka for å kose oss og lære masse nytt om dyr. I norsktimene denne uka har vi skrevet faktatekster om delfiner og andre dyr.

I Palmitos fikk vi en egen «privat» undervisning om delfiner så nå kan vi skrive enda mer inn i faktatekstene våre. I tillegg til undervisning fikk vi være med på to ørneshow, et fugleshow med eksotiske fugler, et papegøyeshow og parkens fantastiske delfinshow.

Det var en utrolig lærerrik dag og vi var kjempe da flere av elevene ble brukt i fugleshowene og fikk nærkontakt med ørner, falker og ulike papegøyer. Vi fikk se ørner fly fritt langt utenfor parkens grenser, vi lærte at delfiner kan svømme opptil 40km/t og at en nyfødt delfinbaby er på størrelse med en 5. klassing. En fantastisk dag med både faglig, fysisk og sosialt utbytte.