Årets 17.maifeiring

17.mai

Årets 17.maifeiring blir litt annerledes enn tidligere år. Skolen, skolens FAU og Sjømannskirka samarbeider i år om å lage en 17.maifeiring til glede for hele det norske samfunnet på Gran Canaria.

På grunn av coronarestriksjoner går feiringen over to dager. Disse restriksjonene gjør at vi ikke kan samle store folkemengder på skolen.

Vi starter allerede 16.mai med skolefrokost, underholdning og leker for barna. Det er viktig at barnas forventninger om tradisjonell 17.maifeiring bli ivaretatt på skolen.

På dagen 17.mai starter vi med tog fra Sunwing-hotellet og går i tog langs strandpromende bort til Sjømannskirka. Som vanlig så stiller Mogan big band  opp for å spille i toget. Program for 17,mai finner du her: https://www.sjomannskirken.no/gran-canaria/#n17-maiprogram

Når vi ankommer Sjømannskirka vil det bli flaggheising og nasjonalsanger.  På kirka blir det en hilsen fra konsulen og taler fra elevråd ved Den Norske Skole Gran Canaria. Mens Mogan Big Band holder konsert blir det salg av pølser is, kaffe, kaker og lapskaus og loddsalg. Arrangementet avsluttes kl. 15.00.