Fase 1

-Møter i private boliger eller terrasser på kafé/restaurant (maks 10 personer per gruppe; 50% av kapasitet). Toaletter må vaskes minst 6 ganger om dagen.

-Ubegrenset tid for å kunne gå til restauranter, butikker, osv.

-Bil: alle som bor sammen kan være i bilen, uten munnbind. De som ikke bor sammem må bruke munnbind og være lengst fra hver andre.

-Buss: obligatorisk å bruke munnbind

-Begravelse: maks 10 personer (lukkede steder) eller 15 (åpne steder)

-Kirke: 1/3 av kapasitet

-Hoteller kan åpne (bortsett fra felles områder).

Butikker/lokaler (mindre enn 400 m2)

-30% av kapasitet, med 2 meter mellom kunder (hvis ikke mulig, kun 1 kunde kan være inni butikken)

-Desinfisering 2 ganger per dag

-Kjøpesentere holdes stengt

-Markedsplasser (Ayuntamiento bestemmer) 25% av kapasitet

-Man kan prøve klær, men det må desinfiseres av ansatte etterpå.

Trening/turer

-Vi fortsetter med samme tidspunkter for individuell trening og gå tur (med barn eller 1 person man bor sammen med).

-Etter siste BOE kan hver Provincia bestemme om de endrer tider for disse aktiviteter med 2 timer (før eller etterpå offisielle tidspunkter). Dette fordi det kan bli, for eksempel, for varmt for å gå ut med barn. Foreløpig er det ikke publisert noen endringer i disse for Kanariøyene.

-Ut ifra det jeg forstår fra BOE, man kan gå på fjellet under samme vilkår som «trening/gå tur», altså, 1 gang om dagen i samme kommunen man bor i (ikke bruke bil). MEN man kan bestille time med en godkjent bedrift som arrangerer turer på fjellet, og man kan kjøre dit for å treffe dem (maks. 10 personer).