Hjemmeundervisningen fortsetter

Til foreldre og foresatte

Vi ønsker med dette brevet å informere om hvordan vi sammen best mulig kan håndtere situasjonen når skolen er stengt. Først er det på sin plass å takke elever, lærere, foreldre og foresatte for endringsviljen de siste dagene. Alle har brettet opp ermene og gjort en innsats for at vi skal lykkes. Det gir en sterk tro på at vi sammen skal lykkes i denne situasjonen.

Det er en annerledes hverdag for oss alle og det er ekstra viktig at vi står sammen og støtter hverandre. Skap trygghet og forutsigbarhet for barn og ungdom i denne situasjonen!

Lærere og elever er i full gang med hjemmeundervisningen og tilbakemeldingene så langt er at det går bra. Vi ber   om forståelse for at dette er en ny situasjon for lærerne og det vil være noe utprøving før man finner de beste løsningene for elevene. Det er viktig med god kontakt mellom skolen og hjemmet for å legge best mulig til rette for hjemmeundervisningen. Lærerne nås enklest via sine e-post adresser om man ikke velger kommunikasjon gjennom Iskole. E-postadressene finner dere på skolens hjemmeside.

Mange er usikre på om de skal reise hjem eller bli her på Kanariøyene . Dette er det umulig for oss som skole å gi noen råd om. Skolen oppfordrer til å følge norske og spanske myndigheters råd. Den norske regjeringen ber alle norske turister reise tilbake til Norge, mens de fastboende bør bli i Spania og følge nasjonale helseråd.

Alle familier er i ulike situasjoner og må ta de valgene som er best for hver enkelte familie. Det er vanskelig å spå om fremtiden, så vi kan ikke si noe enda om skolen vil åpne eller fortsatt holde stengt etter 26.mars. Vi vil holde denne hjemmesiden oppdatert så for det er ny informasjon å dele angående skoledriften.

Lykke til med hjemmeundervisningen og ta kontakt om dere har spørsmål så skal vi besvare dem så godt vi kan!

Vennlig hilsen ledelsen ved Den Norske Skole Gran Canaria

Benedikte, Mats og Hans Olav