Mellomtrinnet på leirskole

EL Garañon er favorittstedet til elevene på mellomtrinnet. Fra mandag 21. til onsdag 23. september kamperte 36 elever og 7 voksne på dette nydelige stedet, 1700 moh og med utsikt mot Roque Nublo. Selv om hyttene ikke har strøm og innlagt vann, maten er uvant og de andre fasilitetene er spartanske, er humøret på topp.

Under oppholdet blir elevene bedre kjent med hverandre og de far mange fine felles opplevelser.

Før avreise velger vi ut noen aktiviteter vi ønsker å delta på. Den første dagen var vi i fjellveggen og klatret og etter mørkets frembrudd gikk vi på nattevandring. Tirsdag våknet vi til et fryktelig uvær med lyn, torden og enorme mengder med regn. Vi så for oss at det ble en rolig innedag, men det ble det ikke. Eter at vi hadde laget t-skjorter med batikkfarger skinte sola og vi fikk gjennomført både rappelering, turer til Roque Nublo og astronomikurs under en stjerneklar himmel. Etter en skikkelig runde i orienteringsløypa satte vi oss på bussen onsdag ettermiddag, glade og fornøyde og fulle av inntrykk og opplevelser.