Miljøterapeut

Vil du jobbe på den Norske Skole Gran Canaria?

Vi har behov for en erfaren person i 90% stilling som miljøterapeut. Du bør ha jobbet med barn og ungdom med ekstra behov og tilrettelegging i skolen.

Vi søker etter deg som:

Er trygg og omsorgsfull, og som trives i en hektisk og meningsfylt arbeidshverdag. Du mestrer å bidra til at læring fremmes og at barn og unges muligheter kan realiseres.

Har evnen til å analysere og gjennomføre tiltak for enkeltelever og grupper med utfordringer.

Er god på å bygge relasjoner, er positiv og løsningsorientert.

Arbeidsoppgaver:

Veilede elever til å nå faglige og sosiale mål, samt aktivt delta i det systematiske arbeidet med elevenes skolemiljø.

Assistere, veilede og støtte elever i utfordrende situasjoner i skoledagen.

Bidra til utvidet oppfølging av enkeltelever i samarbeid med kolleger, foresatte og evt. andre samarbeidspartnere.

Jobbe forebyggende med sosialfaglig arbeid i tett samarbeid med lærer, både på individ-     og klassenivå.

Deltakelse og mulig ledelse av gruppeprosesser i forbindelse med systemrettet arbeid i skolen og rundt enkeltelever.

Kvalifikasjonsønsker

Offentlig godkjent 3-årig helse- og sosialfaglig høyere utdanning eller tilsvarende

Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet

Kunnskap om, og erfaring med elever med sosioemosjonelle vansker og atferdsutfordringer er en fordel

Norskkunnskaper tilvarende morsmålsnivå.

Vi tilbyr

Et samarbeidende og inkluderende arbeidsmiljø der vi sammen utgjør laget rundt barna og jobber etter felles mål.

Arbeidstid i hovedsak når elevene er tilstede, men det må påregnes noe arbeidstid til samarbeid med lærere og andre.

Lønn er 90% av norsk tariff.

Spørsmål om stillingen kan sendes på epost til gckjapa@colegio.no eller gcingjo@colegio.no

Søknaden sendes til soknad@colegio.no og merkes med miljøterapeut

Søknadsfrist 16. august

Ønsket oppstartsdato 18.september