Nå nærmer det seg endelig oppstart ved skolen

Etter en ekstra lang sommerferie gleder vi oss nå til å kunne ønske velkommen til et nytt skoleår for både tidligere og nye elever til oppstart mandag 7. september.

På grunn av fortsatt hyppige endringer i smittevernsreglene må vi komme tilbake til om det blir felles oppmøte, eller om det blir oppmøte puljevis utover dagen. Oppdaterte smittevernsveiledere for skoler er forventet i løpet av noen dager. Følg med på hjemmesiden. Den bli oppdatert etterhvert som eventuelle endringer kommer.

Et par foreldre har etterlyst informasjon angående forsikring. DNSGC har samme forsikringsordning som skolene i Norge. Elevene er forsikret mot ulykker og skader i skoletiden og på skoleveien.

Nå det gjelder andre forsikringer som f.eks. reiseforsikring eller forsikringer for resten av familien, må dere ta kontakt med forsikringsselskap for å finne den forsikringen som passer dere best.

I et skriv fra kanariske myndigheter garanterer de helsehjelp ved eventuell Covid-19 smitte. https://www3.gobiernodecanarias.org/noticias/turismo-suscribe-una-poliza-de-asistencia-en-viaje-que-cubre-la-cuarentena-de-los-turistas-en-las-islas/

Det er flere selskap som tilbyr studentforsikring. Vi anbefaler at dere tar kontakt med selskapene, da de har ulike krav til dokumentasjon.

Dersom skolen kan være behjelpelig, send oss en mail om hva selskapet dere har valgt krever av etterspurt dokumentasjon.